תפריט נגישות

חיתוך שורשים בביוב

חיתוך שורשים בביוב

אחת הבעיות הנפוצות בביוב היא חדירת שורשים. הליקוי יכול להגיע בדמות סתימות, שברים בצנרת, סדקים וכדומה. כך או כך – אם כבר חווית את זה, אתה מכיר את התחושה הלא נעימה. אם אתה מתמודד עם הבעיה ברגעים אלו – הגעת למקום הנכון. אנחנו מומחים בטיפול בשורשים, מבלי לפגוע בצנרת, מבלי להרוס את מה שסביבה, מבלי להרים מרצפות ומבלי שתתעסק עם הבעיה ימים שלמים.

צנרת הביוב אינה אטומה, כפי שטועים לחשוב, ועלולים לחדור אליה שורשי עצים - במיוחד אם היא עשויה מבטון. בבטון עלולים להיווצר סדקים וחתכים המקלים על שורשי עצים לחדור ולגרום לסתימות. 

הצנרת המנקזת את הביוב עשויה בימינו מצינורות PVC האטומים בפני רוב נזקי שורשי עצים. צינורות אלו אינם נשחקים ואינם נשברים בקלות, אבל לא כך בבתים ישנים, בני 30 שנה ויותר, בהם השתמשו באריחי בטון כדי לבנות צנרת ביוב וניקוז תחתונה.
צנרת העשויה מאריחי בטון נשחקת עם השנים, האדמה זזה ומתמקמת מחדש והבטון מזדקן. האריחים עצמם עלולים להתרחק זה מזה ונוצרים סדקים קטנים בצנרת. על אף שסדקים אלו נראים בהתחלה מזעריים, השורשים חודרים לאיטם לתוך הצנרת, וגדלים ומסתעפים עם הזמן עד שבסופו של דבר הם יוצרים סתימה בביוב.
Image

שורשי עצים בצנרת הביוב

ניקוז הביוב עשיר במים, במינרלים ובחומרים מזינים אחרים שעצים זקוקים להם כדי לגדול, כך ששורשי עצים החודרים לצנרת ביוב מבטון יצמחו במהירות רבה. נראה ששורשי עצים מסוגלים לזהות סביבות עשירות בחומרים מזינים באמצעות הגזים שמשתחררים מהם, והם אף גדלים לכיוון הניקוז, עוד לפני שמגיעים אליו.
גם אגני ניקוז תחתונים מחוררים, הנבנים על ידי הקבלן סביב היסודות של הבית כדי לאסוף עודפי מי קרקע ולהרחיקם, מהווים דרך קלה לחדירת שורשי עצים, כיוון שהם מחוררים. לפעמים אין ברירה, וחייבים לשטוף אריחי ניקוז תחתונים מבטון בזרם סילון או להחליפם באגני ניקוז תחתונים העשויים PVC.

שיטות להסרת שורשים בביוב

הדרך הנפוצה ביותר להסרת שורשים בביוב היא שימוש ב- RSS-  מכונה שגם חותכת את השורשים וגם פותרת לצמיתות את בעיית השורשים בביוב.
אמצעי נוסף שמשמש אותנו לטיפול בשורשים הוא מערכת סילון מים בלחץ גבוה, המעיפה שורשים ומכשולים אחרים מהביוב או מהניקוז התחתון.

בזכות הטכנולוגיות המתקדמות העומדות לרשותנו, הטיפול בשורשים בביוב קפץ מדרגה ואינו עוד טיפול שמשמעו הרס הסביבה, הרמת מרצפות וכדומה. בזכות מצלמת ה- 360 שברשותנו אנחנו מאתרים את המקום המדויק של הבעיה, מאבחנים את המצב ועד כמה שורשי העצים חדרו לתוך הביוב ומטפלים נקודתית באופן יעיל, מהיר ונקי.